Fredagsmat,,Gott sörru.


Fredagens mat blev en upphottad variant på de ugnsbakade rotsakerna jag hade tidigare i veckan.Jag hade tillfört kycklingfilé och Unclé Bens Sweet & Sour sås..Blev en höjdare vill jag lova,såsen lyfte rätten till snudd på oanade höjder,detta var första gången men absolut inte den sista.Blev lite isbergs och minitomat som tillbehör.I glaset hade jag en Bulgar,en nyhet som lovade mycket,enl systembolaget lista,men inte levde den upp till mina förväntningar,klart drickbar,men ingen höjdare.

Vi tar en gammal countrygoding också..Vernon Oxford född 1941, ”Always True”

Detta bildspel kräver JavaScript.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gilla
    Mar 06, 2017 @ 17:25:46

    Det ser verkligen gott ut. Idag lagar Bert maten igen. Och jag vilar vid datorn.

    Svara

  2. Marita
    Mar 04, 2017 @ 13:39:12

    Jag gillar den såsen, det blir väldigt gott och piffar till det ordentligt. I kväll blir det slappar mat här, pizza, köpt på bästa gostället. Till lunch blev det rester från igår kväll.
    Kramar♥

    Svara

  3. marianne
    Mar 04, 2017 @ 09:56:39

    Den såsen har jag använt mycket förr….jättegod till kyckling och ris…och jag kan tänka att rotfrukterna passade väl in också….

    Svara

  4. Ama de casa
    Mar 04, 2017 @ 09:00:04

    Fiffigt att piffa upp resterna på det där viset 🙂

    Ha en finfin lördag!

    Svara

  5. Fjärde året i Hjo
    Mar 03, 2017 @ 22:29:12

    Gött!
    När får vi se dig i Sveriges mästerkock! På 70-80-talen fanns det en bugar som inhandlades om inte flitigt så ändå då och då.

    Svara

  6. skåningen
    Mar 03, 2017 @ 22:21:44

    Maten ser god ut och var säkert gott!
    Kram!

    Svara

  7. surridurr
    Mar 03, 2017 @ 21:48:55

    Rostade rotfrukter är väldigt gott tycker jag. Morötter måste dock vara råa inuti, annars smakar de sött. Sött är gott, men inte i mat. Rotfrukterna skulle jag gärna äta tillsammans med ris men utan sås. Låter mumsigt. Tråkigt att det inte blev en höjdare med vinet den här gången.
    Kramis

    Svara

Kommentera

