Måndagsmat..


När jag var och handlade idag så köpte jag fläskytterfilé,tyckte det var bra pris 40:- kilot.Nu är frysen laddad..Men en liten bit tog jag undan,till dagens…Skar ett par skivor kryddade på med salt,svartpeppar och timjan..Sen panerade jag bitarna,stekte sen på ganska låg värme,,lite strips i ugnen,,rörde ihop min kalla goa sås piffade till den med lite finhackade soltorkade tomater,mums..Blev lite isbergs och minitomat på tallriken.3.6

Har en låda till i morgon,mums igen då.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gunnel Moberg
    Mar 07, 2017 @ 13:43:14

    Vet inte om min kommentar försvann igen. testar igen senare.

    Svara

  2. Nett
    Mar 07, 2017 @ 09:49:23

    Bra att ladda upp frysen, då finns det mat så du klarar dig. Javisst Ebba hade namnsdag, kom på det sedan jag läste din kommentar. Ha en fin Tisdag. Kram

    Svara

  3. surridurr
    Mar 06, 2017 @ 23:51:48

    Du är verkligen duktig som håller på med din matlagning
    Kram

    Svara

  4. Marianne
    Mar 06, 2017 @ 22:12:31

    Fläskytterfile som det kallas, blir alltid gott, men soltorkade tomater förstår jag mej inte på…..bekvämt med matlådam
    Kram

    Svara

  5. skåningen
    Mar 06, 2017 @ 22:05:07

    Du är duktig på att laga god mat!
    Kram!

    Svara

  6. skåningen
    Mar 06, 2017 @ 21:09:22

    Det ser gott ut!
    SVAR:…Precis sårade känslor kan sitta i länge!
    Kram!

    Svara

  7. gunnardeckare
    Mar 06, 2017 @ 19:39:07

    👍Du kör på med husmanskosten Helt rätt tycker jag

    Svara

Kommentera

