Blev mat å mitt i sporten.


Trots att det var en hel del sport på Tv så hann jag med att laga lite mat ändå..Hade planerat redan igår vad det skulle bli,,saknade dock några ingredienser.Så efter melodikrysset,iväg till coop för att handla det som saknades..sen blev det Tv sport, igen,mellan varven förberedde jag det som jag skulle laga till,,skära till,måtta upp etc. Mera sport,,gick inget vidare för oss..Tog en kall på balkongen i den sköna solen..På bänken låg nu alla ingredienser väl förberedda för tillagning,,tur man har flera stekpannor.Det skulle bli en kycklinglevergryta med svamp och bacon,,blev en rejäl laddning,blir 3 lådor också..Kokade lite färsk pasta till ,lite grönt och en röd spanjor i glaset,Castillo de Anna , 2015 inte helt fel..Smakade riktigt bra.3.11

Receptet se nedan,,använde lite Maizena redning för att få det lite krämigare..Kycklinglevergryta.jpg

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gilla
    Mar 12, 2017 @ 11:38:46

    Jag älskar levergryra. Min syster åt inte lever alls, men leverpastej. Men inte jag. Nu älskar jag både och,
    Kram/Gilla

    Svara

  2. surridurr
    Mar 12, 2017 @ 00:41:16

    Fniss, läser med glädje om dina måltider. Men just den här gången gick det i kras för just mig. Lever. Nej aldrig i livet. Svamp – nix. Bacon – nej, helst inte. Men jag förstår att du tycker det här är supergott och då gratulerar jag dig till en lyckad måltid. Kramis

    Svara

Kommentera

