Fågelskådning.


Idag blev det en vända ner till slätten,såg ett hundratal Gäss,Grågås och Canadagås..Även ett tjugotal Sångsvanar..Även Ängpiplärkan fick jag både se och höra,fick dock ingen bild på den.Ingen Trana fick jag se idag,gör en ny koll i morgon.Gäss 1

Straxt innan jag gav upp för dagen fick jag syn på några Tofsvipor,fick en på bild..Som jag sitter och kollar på vipan så kommer några Starar och slår sig ner intill Tofsvipan..Så första Staren siktades idag..Stare

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. gunnardeckare
    Mar 16, 2017 @ 22:29:21

    Har inte sett nån tofsvipa ännu. Ett av de viktigaste vårtecknen tycker jag

    Svara

  2. Marianne
    Mar 16, 2017 @ 21:51:58

    Men åh vad fint du haft det i dag 🙂
    Nu längtar jag till jag ska åka till öland och titta på fåglarna…..

    Kram

    Svara

  3. ansepanse
    Mar 16, 2017 @ 18:19:35

    jag har också sett tranor, det är redan ett par veckor sedan och i helgen såg och hörde jag staren, det är nog min älsklingsfågel när det gäller flyttfåglar
    igår såg den första tussilagon 🙂 nu är våren i startgroparna, härligt
    kramar

    Svara

  4. Ama de casa
    Mar 16, 2017 @ 17:49:21

    Åh vad härligt att vårfåglarna är på väg in! Jag gillar att kolla på fåglar, men kan inte sådär jättemycket om dom. Men kanske lite mer än gemene man 🙂

    Svara

  5. Gilla
    Mar 16, 2017 @ 17:16:26

    Jag är nog lite avis på dig, som kan komma ut i naturen och rå se så många fina fåglar.

    Jag kommer ju inte ut så mycket längre så jag kan gå ut i naturen.

    Kram/Gilla

    Svara

Kommentera

