Barnarbete?


Hur ska man tolka detta,jag frågar Loke om han vill hjälpa till att lasta lite ved på släpkärran,,barnarbete? nä knappast..Jag frågar vad han tar betalt per timme,,barnarbete? nu börjar det brännas.Jag går in och Loke fortsätter tills all ved ligger på kärran,,jag betalar 50:-,,barnarbete? ja absolut.men glada är vi båda,Loke gladast,bra betalt för en 1/2 timmes jobb,säger han…VedLoke

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Mar 25, 2017 @ 21:49:29

    Lite barnarbete är det nog men utan tvång och tidspress så kan det nog vara helt tillåtet 😉

    Kram

    Svara

  2. torrebloggen
    Mar 25, 2017 @ 20:07:34

    Det var inget barnarbete, utan Teamwork på högsta nivå!
    Härligt att Loke ville hjälpa till!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  3. Nett
    Mar 25, 2017 @ 17:14:15

    Härligt när de hjälper till, när man gör det tillsammans så kan det vara roligt 🙂 Kram

    Svara

  4. Marita
    Mar 25, 2017 @ 13:02:22

    Han är en fin kille din Loke♥

    Svara

  5. Marita
    Mar 25, 2017 @ 12:34:20

    Inte är det barnarbete om barnet själv gärna hjälper till. Ett bra sätt att tjäna lite extra pengar.
    Kramar♥

    Svara

  6. Ama de casa
    Mar 25, 2017 @ 09:54:15

    Så, då var lördagsgodiset räddat då. Eller utökat… 😉

    Fast barnarbete är förbjudet… Det vet du väl? Men jag ska inte skvallra för Loke 😉

    Svara

  7. Astrid Larsson
    Mar 25, 2017 @ 08:12:42

    Vilken duktig medhjälpare.

    Svara

  8. Ruth i Virginia
    Mar 24, 2017 @ 23:19:11

    Fick du betalt, när du hjälpte din far med vad än?

    Svara

    • farfar hebbe
      Mar 25, 2017 @ 07:16:58

      Mors..Nä det fick jag inte..Enda gången som jag minns att jag fick något,det var när jag cyklade ner till kiosken och köpte Aftonbladet,då blev det ibland några ören över,,dom fick jag..Haé Kram.

      Svara

  9. surridurr
    Mar 24, 2017 @ 20:10:45

    Jamen just den sortens barnarbete, i en kärleksfull relation mellan farfar och barnbarn, är helt OK. Även lärorik och ett sätt att bygga starka band familjen emellan.
    Kramis

    Svara

Kommentera

