En gammal låt vi minns..


Denna låt från 1940 lanserades av Glenn Miller samma år,men det är nog inte många som kommer ihåg den versionen.Klicka på namnen för att lyssna på 4 olika versioner.

1 Glenn Miller       2 Louis Armstrong       3 Slim Whitman    4 Fats Domino Blueberry Hill

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marita
    Mar 25, 2017 @ 12:32:15

    Fats Domino helt klart. Härlig gammal musik med minnen.
    Kramar♥

    Svara

  2. Marianne
    Mar 24, 2017 @ 17:03:08

    Ja..tack, alkt känns så mycket bättre idag 🙂

    Jag hade inte hört talas om Slim och om jag får vara lite elakt lustig tyckte jag hans namn passade honom väldigt bra…hmm
    Men så är det ju inte direkt min musikstil hihi

    Kram

    Svara

  3. Marianne
    Mar 24, 2017 @ 16:26:31

    Kunde inte lyssna på Ludde, men för mej är det Fats Domino som gäller….fasen så bra han är.
    Jag minns första gången jag hörde den, hemma hos Thedde och Mari-Anne då jag var 12-14 år…det var kärlek direkt

    Ha en fin kväll,
    Kram

    Svara

  4. Veiken
    Mar 24, 2017 @ 14:15:14

    Fats Domino slår alla de andra med hästlängder när det gäller Blueberry Hill. Jag gillar både Ludde och Miller, men här står dom sig slätt! Kram

    Svara

  5. skåningen
    Mar 24, 2017 @ 12:46:30

    Nu är det 25+ i solen här!

    Kram!

    Svara

  6. Gunilla Ljungberg
    Mar 24, 2017 @ 12:14:46

    Glenn Miller, Louis Armstrong och Fats Domino känner jag till men inte den siste. Det blev en del bra musik.

    Svara

  7. skåningen
    Mar 24, 2017 @ 10:14:33

    Härlig musik!
    Kram!

    Svara

  8. Ama de casa
    Mar 24, 2017 @ 08:52:33

    En härlig gammal låt 🙂

    Svara

Kommentera

