Ett överraskande möte.


Igår egtermiddag körde jag ner till Skärplingeslätten på Transpan,,jag såg ett antal tranor på långt håll..Mellan två av fälten gick den en liten väg..Jag körde in på den,,mot en lada som låg i den bortre änden av fälten..Fotade ett par Grågäss som stog och spejade på något..Plötsligt fick jag se något ovanligt,,en trana som låg på vägen..Det var första gången som jag såg en liggande trana,,jag stannade till,,såg att hon blev lite orolig,,hon reste sig upp med besvär,,jag backade undan för att inte störa mer..Då blev hon skrämd och flög upp,,nu fick jag se,,tranans ena  ben var brutet.. Kändes sorgligt,,vad hade jag där o göra,,den hade behövt fått ligga och vila i lugn o ro.Trana 27-3

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. skåningen
    Mar 28, 2017 @ 17:46:28

    I programmet i TV var det speciella gäng som fångade in fåglarna!
    🙂

    Svara

  2. Marita
    Mar 28, 2017 @ 14:02:59

    Jag vet inte om det är ett naturreservoat du är i för då kan det ju finnas ett nummer att ringa på om man ser något som inte verkar bra.
    Synd om Tranan, den lär väl inte klara sig hur länge som helst…
    Kramar♥

    Svara

  3. skåningen
    Mar 28, 2017 @ 12:18:35

    Har sett på TV att det finns dom som tar hand om skadade fåglar.
    Svårigheterna brukar vara att fånga in fågeln.
    🙂

    Svara

  4. skåningen
    Mar 28, 2017 @ 11:24:43

    Någon annan kanske också ser den och kan hämta hjälp! 🙂

    Svara

  5. Ama de casa
    Mar 28, 2017 @ 09:38:41

    Nej men vad tråkigt… Men du kunde ju inte ha en aning om att hon skulle ligga där? Hoppas det går bra för den i alla fall.

    Svara

  6. marianne
    Mar 28, 2017 @ 09:07:05

    Nä men åhhhhh :.( hur ska det gå för den?

    Jag gav inte mina barnbarn godis heller…glass fick de.
    Jag minns hur de andra kunderna blängde på mej vid ett tillfälle då jag nekade att köpa när de tiggde…de tyckte nog att jag var en sträng farmor.

    ha en finfin dag,
    kram

    Svara

  7. skåningen
    Mar 28, 2017 @ 08:40:57

    Finns det inget att göra?

    Svara

  8. skåningen
    Mar 28, 2017 @ 08:18:05

    Undrar hur tranan ska klara sig!??
    Kram!

    Svara

  9. skåningen
    Mar 28, 2017 @ 08:03:04

    Stackars trana!

    Svara

Kommentera

