Jag var på namnjakt på Fm


Jag for iväg på förmiddagen skulle försöka få fatt på namnen på Grabbarna,,SIF - Copypå den gamla bilden från 1952 Skutskärs IF´s Bandylag..Jag åkte hem till en av killarna som var med på bilden,,Boive Åkerlind,han var med när Skutskär blev Svenska mästare 1959.. Han fyllde på med namn så det blev bara en kvar som jag inte fick namn på.Bilden lade jag ut på Våran Skutskärssida på Facebook,,och kan man tänka,efter någon timme kom det en kommentar och namn på den som jag saknade namn på..Stort tack till Kjell-Boive-Vivi Ann..

Senare idag så körde jag ner till Uppsala,med lite saker som jag beställt till barnen,en varsin påse att ha gympakläderna i och en varsin huvtröja..Man behöver inte undra vad som är poppis hos dom just nu..POKEMON..Uppskattad present blev det.P1050106-tile

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Apr 02, 2017 @ 09:14:59

    Det blev ju en väldigt lyckad jakt – fullträff, kan man säga 🙂

    Svara

  2. surridurr
    Apr 01, 2017 @ 21:05:50

    Härligt att få vara far/morförälder och kunna glädja sina barnbarn så. Kram

    Svara

  3. marianne
    Apr 01, 2017 @ 17:44:38

    Roligt att du fått tag på alla namnen nu, och du har fått prata med några av de också.

    Förstår att barnen blev glada för presenterna.
    Jag tycker de små kultingarna är söta, däremot inte de stora….men de är goda på grillen…

    Konstigt att de var ute och sprang mitt på dagen, kanske de var skrämda från sitt gömställe?
    Min systerdotter mötte ett gäng på vägen en morgon när hon skulle till jobbet, jag tror hon tushade till ett med bilen, men hon var så rädd att hon inte gick ur den, och det gjorde hon nog rätt i, men i rädslan glömde hon att meddela polisen och det var inte så lyckat, det blev visst lite bannor där när det kom fram på eftermiddagen.

    ha en fin kväll,
    kram

    Svara

  4. gunnardeckare
    Apr 01, 2017 @ 17:41:16

    Annorlunda och kul bild på ett idrottslag!

    Svara

  5. skåningen
    Apr 01, 2017 @ 17:27:08

    Klart att dom blev glada!
    🙂

    Svara

Kommentera

