Nostalgitripp till 1960.


Är det någon som kommer ihåg detta..Eurovision Song Contest detta året,tävlingen gick i London.. Storbritanien..Våran representant var Siv Malmkvist,placering blev 10 :a . Vinnare blev Frankrike, Jacqueline Boyer framförde melodin..Euru-1960.2Euro 1960.1

 

klicka på bilderna,lyssna.Skärmklipp 2017-04-04 16.37.13

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gunilla Ljungberg
    Apr 05, 2017 @ 22:46:00

    Nej just den kommer jag inte ihåg- Det var så många varje gpng, så jag glömmer i alla tall.

    Kram/Gilla

    Svara

  2. skåningen
    Apr 05, 2017 @ 22:27:01

    Jag kommer ihåg 🙂

    Svara

  3. torrebloggen
    Apr 05, 2017 @ 18:15:17

    Nej jag kommer inte ihåg detta, men Siwan känner man ju till!
    Det kom bara några droppar, sen var det som vanligt igen. 8 grader just nu.
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  4. Ama de casa
    Apr 05, 2017 @ 17:23:29

    Nja… I och för sig har jag sett alla Schlagers så långt jag kan minnas, men den där minns jag inte. Föddes inte förrän på hösten det där fantastiska året 1960 😀

    Svara

  5. Marianne
    Apr 05, 2017 @ 15:14:17

    Då var jag flör ung för att titta på sånt…trir inte vi hade någon TV heller…
    Jag känner inte igen någon av låtarna

    Kram

    Svara

  6. Marita
    Apr 05, 2017 @ 13:43:37

    Men tänk så pampigt det var med en ”levande” orkester. Synd att det är borttaget.
    Siwan är bra, jag har alltid gillat henne. Men så längesen det där är, det är roligt med tillbaka tittar….
    Idag blåser vi bort nästan
    Kram o ha det gott♥

    Svara

Kommentera

