Deck of Cards..


Undrar om denna rubriken skakar liv i några minnen..Det är titeln på en ”Pratlåt” skriven 1948 av T.Texas Tyler,som även gav ut den på skiva samma år..Wink Martindale, gav ut den 1959,det är hans version som nådde högst på listorna världen över,så även här hos oss.2001 kom den i en svensk version,översatt och framförd av Alf Robertson.

T Texas Tyler         Wink Martindale          Alf Robertson
klicka på namnen här ovan.Deck 4

Blev lite mat även idag,,jag hoppade lunchen idag,var ute på vift..Men väl hemkommen så grillade jag 2 st Carréskivor,kryddade med salt,svartpeppar,timjan och penslade med japansk soya,i ugnen hade jag sötpotatis som jag skurit i stavar..På tallriken blev det lite småtomater,broccoli och beasås..Blir samma i morgon.4.6

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Apr 07, 2017 @ 09:36:09

    Oj vilken god mat! Beasås… Måste ha det idag, tror jag 😀

    Svara

  2. Marianne
    Apr 07, 2017 @ 07:32:22

    Den har jag inte hört förr, vad jag kan komma ihåg, men Alf Robertsson känner jag till ialla fall…

    Ha en fin fredag,
    Kram

    Svara

  3. gunnardeckare
    Apr 06, 2017 @ 21:00:09

    Är det den låten där nån försvarar att dommhar en kortlek med sig till kyrkan

    Svara

Kommentera

