Nostalgitripp till 1961.


Är det någon som kommer ihåg detta..Eurovision Song Contest detta året,tävlingen gick i Cannes Frankrike..Vinnare blev Jean Claude Pascal Luxemburg med melodin ”Nous Les Anoureux”..På 14 plats kom Lill Babs Svensson med ”April April”
klicka på bilderna.Euro 1961.2

Euro 1961.1

Euro 1961

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Apr 08, 2017 @ 19:27:30

    Var så liten då att jag inte ens minns om jag såg det alls.

    Svara

  2. Marianne
    Apr 07, 2017 @ 23:14:59

    April april har jag ju hört, men inte den andra ..vi hade fortfarande ingen TV då, vad jag kan minnas…
    Kram

    Svara

  3. skåningen
    Apr 07, 2017 @ 20:42:52

    Ja fy så hemskt det som hänt i Stockholm.

    Svara

  4. Ama de casa
    Apr 07, 2017 @ 19:52:48

    Jag vet att det var Siwan som sjöng April, april i svenska uttagningen, men hon var tydligen för fnissig för att få framträda i Storschlagern. Visslingen blev kanske för svår när man fnissar? 😉

    Men jag minns inte själva framträdandet. Måste ha kollat på nån repris…

    Svara

  5. skåningen
    Apr 07, 2017 @ 17:07:13

    Han kommer jag inte ihåg!
    .Jag har solen här men även blåsten.
    🙂

    Svara

Kommentera

