Min bloggstart 19-6-2008.


Den 19 Juni 2008 skrev jag mina första inlägg som egen bloggare.Min hustru som nyss kommit hem från sjukhuset efter ett lårbensbrott,var oförmögen att sköta sysslorna i köket..Jag blev därför den som trots ringa kunskap om matlagning,skulle vara kocken i huset.Mitt första riktiga försök vid spisen blev ingen höjdare,(hustruns ord),och jag måste hålla med..Vad det blev kommer jag inte ihåg,,passar nog inte in i Missar man minns.

StevieInlägget resulterade i 1 kommentar,och därmed kom Stevie att bli min förste bloggkamrat,hans inlägg var daterat 22/6 2008. Stevie finns inte längre kvar i livet han avled 2014 om jag minns rätt.R:I:P.

Godmorgon Hebbe! mat skal lagas på spisen,
inte i micron, ty det blir inte det samma.
Mat som lagas i micro tappar i smak!                              
Kram  Stevie

Sen har skaran av bloggkamrater vuxit,,och gör så än,,Tack alla.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mellasweden
    Apr 12, 2017 @ 14:30:49

    ❤ ha en fin påsk nu kram

    Svara

  2. Marita
    Apr 12, 2017 @ 13:11:59

    Jag kommer ihåg Stevie, vi kommenterade ibland hos varandra. Du har bloggat länge. Jag började blogga Mars 2008 på Metrobloggen, sen har ju jag bytt bloggar mellan varven..** från början var det helt fantastiskt och så mycket vänner man fick. Den första som kommenterade var Stattinskan, sen rullade det på….
    Ruskväder idag
    Kram o ha det gott♥

    Svara

  3. torrebloggen
    Apr 12, 2017 @ 10:43:57

    Mitt första riktiga blogginlägg skrev jag den 6 januari 2015. Det var 6st som kommenterade det inlägget och en av dom var faktiskt Ama de Casa.
    Då har du ju hållit på några år längre än jag. Tänk så många nya vänner man fått tack vare bloggen. Helt underbart!
    Tack för att du fortsätter att blogga!
    Kram!!!

    Svara

  4. Gitsan
    Apr 12, 2017 @ 10:32:47

    Oj, då har du bloggat i snart 9 år!
    Intressant att titta i backspegeln ibland.

    Svara

  5. skåningen
    Apr 12, 2017 @ 10:29:46

    Stevie var också min bloggvän! 🙂

    Svara

  6. marianne
    Apr 12, 2017 @ 10:14:03

    Han hade ju så rätt Stevie…
    jag minns inte riktigt vilken dag jag skrev mitt första inlägg, men det var på hösten 06 någon gång, på zoomin, det finns inte kvar längre tyvärr., jag har en eller två följare sen den tiden kvar!

    vilket roligt minne från resan,. hade Einar dålig koll på din ålder eller var det hel eller halv bussbiljett som fick honom att säga så?

    ha en fin dag,
    kram

    Svara

  7. Ama de casa
    Apr 12, 2017 @ 09:32:00

    Då har du hållit på nästan ett år längre än jag. 16:e april 2009 skrev jag mitt första inlägg på metrobloggen. Den är ju borta nu, men finns sparad här hemma för att eventuellt återupplivas nån gång när ”vi” (läs Anders) orkar ta tag i det 🙂

    Grattis till alla bloggår!

    Svara

Kommentera

