Nostalgitripp till 1963.


Är det någon som kommer ihåg detta..Eurovision Song Contest detta året,tävlingen gick i London.. Storbritanien..Vinnare blev Danmark genom Grethe och Jörgen Ingman med melodin ”Dansevise”..Sverige kom på 13:e plats med melodin ”En gång i Stockholm” framförd av Monica Zetterlund.

Klicka på bilderna1963.2
1963.1
1963

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Apr 14, 2017 @ 10:06:30

    Underbara Monica! Det där är inte en av hennes bästa låtar, men den allra bästa handlar ju om Stockholm den med. Ett skönt, grönt Stockholm 🙂

    Svara

  2. Gitsan
    Apr 13, 2017 @ 19:31:03

    Jag började direkt nynna på den danska sången när jag läste dina rader 🙂
    Nu för tiden tittar jag bara på Mello om det inte finns något att att se på TV eller om jag inte är upptagen av annat.

    Svara

  3. Carita Liljendahl
    Apr 13, 2017 @ 18:24:26

    Monica Zetterlund är / var ju så bra! Tragiskt livsöde men har sett filmen om henne. Kom Finland, Sverige o Norge på delade 13:e platser?! Otroligt i så fall.
    1963 var jag ett år gammal 😉

    Svara

Kommentera

