Påskafton för några år sen..


Hur såg mina inlägg ut då?? 2012 var påskafton den 7/4

Var och hälsade på en kompis i Mårtsbo i dag,,körde över skogen,då jag plötsligt fick se denna kvast..Stackars Påskkärring som kanske störtat här mitt i skogen,,kollade lite runt omkring men såg ingen så förhoppningsvis hade hon klarat sig bra..

2013 var påskafton den 29/3

En solig fin Påskdag i Vreta,Familjen pysslar utomhus,jag och Moa snoozar med ett barnprogram en stund,,tidigare var dom ute i skogen och hämtade ett påskägg som Påskharen lämnade,innan den drog vidare,vi fick bara se en skugga av den..Delar av altanen framskottad,där var det skönt i solen,,att våren är på väg bestämde barnen,så cyklarna skulle fram,,men med tanke på all snö som ligger,känns våren långt borta.Hoppas jag har fel..page

Sonhustrun var in till stan (Uppsala) kommer hem och talar om att årets första Tussilago är skådad vid Uppsala Näs Kyrka,,det ändå är väl ett vårtecken..Har jag tur så får jag syn på den i morgon när jag åker hem..

 

 

2014 var Påskafton den 19/4

Tog en sväng på byn på Fm,,fikade först hos min bror,,sen hos en av mina systrar,,tvättade bilen (automattvätt),Preem har investerat i en ny,som är skitbra..Sedan åkte jag in till Gävle handlade lite på City Gross,,det blev några riktigt fina nötbitar som jag ska grilla..Sagt och snart gjort,,kryddade på köttet,penslade med lite mix av grillolja och soya,,full fräs på pommes i ugnen,likaså full fart på elgrillen,,under tiden satt jag på balkongen och mådde som en kung i solen,,blev lite för varmt,så mitt lilla parasoll åkte upp,,funderade om jag skulle ha öl eller vin till maten,,velade lite hit och dit,,äsch det fick bli båda,öl före och efter,rött vin till själva maten..rackarns gott blev det i alla fall,lite grönt och beasås gjorde rätten fulländad..4.20,1

2015 var Påskafton den 4/4

Denna påsk var det inget speciellt som hände..

4.4
Väder
05:00 – 06:00 Fog 0 mm Svag vind, 1.7 m/s från nordöst
06:00 – 12:00 Fog 0 mm Svag vind, 1.3 m/s från nordöst
12:00 – 18:00 Molnigt 0 mm Svag vind, 1.9 m/s från sydöst
18:00 – 00:00 Molnigt 0 mm Svag vind, 3.0 m/s från sydöst
Solen går upp 06:07 i Älvkarleby
Solen går ner 19:40 i Älvkarleby

Idag är det 13 timmar och 33 minuter sol i Älvkarleby.
Vi hoppas på sol förstås!
Solen går ner om 13 timmar och 44 minuter.

 

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Apr 16, 2017 @ 08:21:02

    Härlig påsknostalgi 🙂

    Ha en finfin påskdag!

    Svara

  2. Corina
    Apr 15, 2017 @ 18:17:59

    Vad kul att du delar med dig från tidigare påsk. Blir alltid glad att kika in här… Hoppas du får en riktigt fin helg
    kram

    Svara

  3. wiper
    Apr 15, 2017 @ 16:38:23

    Vilken kul upplevelse förra påsken att hitta en kvast. Undrar vart påskkärringen tagit vägen 😉 😉

    Glad Påsk
    kram från
    Malin

    Svara

  4. mellasweden
    Apr 15, 2017 @ 13:59:05

    Gillar Glad Påsk ❤

    Svara

Kommentera

