Annandag Påsk.


.Jag fick order av Loke igår kväll,”Farfar väck mig i morgon när du går upp i morgon” oki,i morse kl 06 klev jag upp,smög ur rummet,där även Loke låg.Pga rusten av sovrummet..Då reste sig Loke i sängen ”farfar du väckte inte mig”,,Loke jag ska på toa,sen väcker jag dig.Aha sa han..efter några minuter var jag tillbaka,då sov han som en stock..”Pst Loke är du vaken..
Ja sa han, och kom upp påklädd efter ett par minuter.

>>>>><<<<<
Snart är vi åter i vardagen,,jag åker hem framemot lunchtid idag,efter en mysvecka här i Sunnersta (lite jobb blev det också).Solen var på plats om än lite blek några trunna grå moln tränges därovan,,efter någon timme försvann solen bakom molnen,när jag kollade ut såg jag ett stort hjärtformat moln som lagt beslag på solen,men snart så särade dom på sig..Jag kollade vad som återstod av rustjobbet,bara lite listning och elementet ska på plats,sen ska möblemanget in..Moa är på plats framför Tv:n,kollar på ”Nickelodion” tror jag det heter..Hon tyckte persiennerna var bra,nu ser man Tv bilden mycket bättre.Sovrumsrust

<<<Bildserie med slang>>>

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Apr 17, 2017 @ 21:46:41

    Ja en farfar måste ju faktiskt hålla sina löften!

    Svara

  2. mellasweden
    Apr 17, 2017 @ 20:51:13

    Kram

    Svara

  3. torrebloggen
    Apr 17, 2017 @ 18:34:35

    Vilken härlig påskvecka du har haft hemma i Sunnersta!
    Ha en riktigt trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  4. Marita
    Apr 17, 2017 @ 17:01:09

    Vilket fint moln, bra att du hann fota det. Men alltså Loke, varför skulle han upp så tidigt, ville han vara med farfar månntro? I morgon är det vardag igen och även tidiga morgnar…
    Kram o ha det gott♥

    Svara

  5. Marianne
    Apr 17, 2017 @ 15:55:02

    Jag såg hjärtat i molnet innan jag läst inlägget 🙂 fint och extra fint att det lät er få lite sol också.
    Så rolig Loke är …han behövde väl ingen väckning, han var ju redan vaken…haha

    Ja nu är vi tillbaka i vardagen igen…
    Ha en fin kväll,
    Kram

    Svara

  6. Ama de casa
    Apr 17, 2017 @ 10:15:48

    Så mysigt ni har haft det och så duktiga ni har varit! 🙂

    Molnet försöker verkligen be om ursäkt för sig, men hjärtformat eller ej, moln är bäst när dom ger sig av 🙂

    Svara

Kommentera

