Nostalgitripp till 1964


Eurovision Song Contest 1964,, sändes den 21 mars 1964,, från DR Tivoli Koncerthall i Köpenhamn i och med att Danmark året innan hade vunnit med sången ”Dansevise” av Grethe Ingmann & Jørgen Ingmann…Sverige deltog inte detta år, p.g.a. artiststrejk… Portugal tog istället Sveriges plats. Portugal blev första landet att ta noll poäng på sin debut..Vinnare blev,, Italien med Gigliola Cinquetti med melodin  ”Non ho l’età”.

klicka på bilden och minns..

1964 21964

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. wiper
    Apr 21, 2017 @ 12:51:38

    Nåt är tydligen galet för mina kommentarer kommer inte med

    Svara

  2. Marianne
    Apr 19, 2017 @ 20:47:32

    Den låten har jag inget minne av att jag hört…
    Kram

    Svara

  3. Ama de casa
    Apr 19, 2017 @ 17:55:41

    Jag minns när Sverige inte deltog, jag lyssnade på radion på storschlagern istället. Men det var nog inte 1964, det är jag ganska säker på. Slutet av 70-talet måste det ha varit 🙂

    Svara

  4. wiper
    Apr 19, 2017 @ 15:51:30

    Vilken nostalgitripp. Jag kan aldrig glömma när jag satt i soffan med mina föräldrar och tittade på den festivalen. Hon sjöng så otroligt bra och var så fin. Nu skall jag googla henne.

    Ha en skön dag
    kram

    Svara

  5. ansepanse
    Apr 19, 2017 @ 12:59:43

    det är ganska länge sedan det där 🙂
    Sv: jag har scrollat och läst om din vistelse i Sunnersta i påsken, vad trevligt
    synd att jag inte var inne alls på bloggen för att kunna besvara påskhälsningen och nu skulle den ju kännas meningslös men du ska veta att jag skulle ha skickat påskhälsningar till dig också och önskat dig en riktigt glad påsk, det tror jag nog att du hade hos den fina familjen du var hos 🙂
    massor av kramar härifrån

    Svara

  6. Marita
    Apr 19, 2017 @ 12:49:35

    Det känns väldigt längesen 1964, och det är det ju. På den tiden hade jag inget intresse för Mellon. Men den låten kommer jag ihåg och den var inte alls tokig.
    Kramar♥

    Svara

Kommentera

