Countrymusik på Franska.


Man kan ju undra….Går det…Jo men visst alldeles utmärkt,när det framförs av en tjej med jättefin röst..Hon heter Guylaine Tanguay och är från Canada den fransktalande delen i trakten av Quebec..Låten hon sjunger heter  ”J’ai dit non”..Inte en susning vad det betyder,men låten tycker jag mig känna igen,men kommer inte på den engelska titeln..Men det är en riktigt fin melodi ändå..               klicka på bildenTan

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ruth i Virginia
    Apr 21, 2017 @ 04:15:29

    ”If you love me, let me know.
    If you don´t then let me go.
    I can´t live another minute
    of this life without you in it.”

    En härlig sång. Olivia Newton-John hade stor success med den.
    Fransyskan har en jättevacker röst, tycker jag.

    Svara

  2. Marianne
    Apr 20, 2017 @ 22:05:41

    Ja…country låter ju bra på franska också 😉
    Jag känner inte igen låten, men country är ju inte direkt min favorit.
    Hoppas du har en fin kväll,
    Kram

    Svara

  3. skåningen
    Apr 20, 2017 @ 22:02:39

    Hon sjöng bra!
    Vad då grilla i regnet??!!
    🙂

    Svara

  4. Veiken
    Apr 20, 2017 @ 20:04:59

    Jag sa nej, sjunger hon! Det funkar på franska också.. 🙂 KRam

    Svara

  5. torrebloggen
    Apr 20, 2017 @ 19:45:28

    Översatt till engelska då blir ”I said no”. Känns som det är en låt från ev. Dolly P., Jill Johnson med flera. Låten känns väldigt bekant och den kan ju heta något helt annat än I said no! Men den var bra!
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Svara

  6. ansepanse
    Apr 20, 2017 @ 19:19:07

    Sv: åh har de hunnit bli så gamla, dina fina barnbarn
    då förstår jag att du har en del att göra när du ska iväg i två veckor, vad härligt det låter och jag vet ju att du tycker om att åka dit, jag ska försöka hinna med att komma in på din blogg och läsa om din vistelse i Cypern
    allt gott till dig
    kramar

    Svara

Kommentera

