Torsdag eftermiddag/kväll.


Var på Cypern är jag lite mer precis.Ayia Napa den populäraste orten på ön.Med jättefina stränder,kanske öns bästa.Juni-Juli-Augusti,då är det Hully Gally i byn,då har ungdomarna kommit till ön,då är det party dygnet runt,mina vänner säger,under den tiden får jag inte komma hit,,fö då vill du inte komma tillbaka..Men utanför dessa månader är det underbart här.P1060281

Ayia Napa (grekiska: Αγία Νάπα; turkiska: Aya Napa, även Aiya Napa, Agia Napa), är den största turistorten på Cypern[1] och är beläget på öns östra sida. Staden är även ett populärt resemål för personer i de övre tonåren tack vare det stora utbudet av partyplatser. Från Ayia Napa går motorvägen A3 som når ut till övriga Cypern.Torget i Ayia Napa som anses vara stadens centrum är fyllt av restauranger, nattklubbar och butiker. Kap Greco ligger 10 minuters bilfärd från staden och anses vara en av öns vackraste platser.Aiya Napa ligger utmed havet och har en av de vackraste stränderna i Europa: Nissi Beach som enligt Tripadvisor rankas som den bästa stranden i Europa 2016. Med över 500 meter lång sandstrand belägen i en skyddad vik är Nissi Beach en av de mest populära resmålen i Ayia Napa.Jag bor på ett enkelt lägenhetshotell Pavlinia apt.Det ligger en bit upp i byn,nr 9 på kartan.P1060282

Mot sen eftermiddag kl 18 blev det mat på favoritstället,Sakramento.Idag blev det en god Stek Diane,en rätt som jag brukar beställa minst en gång..P1060283

Måste ha gobiten Leila med också.P1060272

 

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Maj 05, 2017 @ 10:02:21

    Första gången jag var på Cypern var jag i Limassol i juli. Snacka om drag och livat bland ungdomarna! Och jag hjälpte till 😀 Då var jag nämligen liiite mer ungdomlig – det var när jag hälsade på Anders som gjorde FN-tjänst där 1979 😉

    Svara

  2. marianne
    Maj 05, 2017 @ 09:20:42

    Förstår att de avråder dej att komma under partysäsongen….I vår ålder åker man på semester för att koppla av.
    Den bästa stranden i Europa? Hmmm

    Jag blev ju förstås tvungen att googla på steak Diana, det ska absolut hamna på en tallrik här hemma någon gång i sommar.

    Kram

    Svara

  3. TantGlad
    Maj 05, 2017 @ 04:56:57

    Gobiten Leila ser jättesöt ut. Voff voff.

    Jamen party party låter ju jättekul. Dit kanske man skulle åka haha.

    Du äter gott som vanligt å hungrig blir man av dina bilder.

    Ha en jättefin fredag och kram från mig.

    Svara

  4. skåningen
    Maj 04, 2017 @ 21:27:30

    Leila ser snäll ut!
    S..Det är bra att vara aktiv!
    🙂

    Svara

Kommentera

