Maten idag,lagade sonen.


När jag körde hem från Uppsala så fick jag en låda med en asiatisk lövbiffgryta med mig hem..Den blev min middag idag,,bränner lite gott i munnen,vet att det fanns chili i den även curry,minimajs,bambuskott,kastanj,morot,broccoli och ris,,jag fyllde på med lite isbergs ovh minitomater..Smakade riktigt gott även om jag kände stinget från chilin.5.15

Lyssna på den gamla fina Jambalaya,här med två duktiga tjejer..Reina del Cid & Toni Lindgren,njut av Tonis fantastiska gitarrspel..Tonl

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Marianne
    Maj 16, 2017 @ 07:58:14

    Oj så gott det ser ut, fint att få matlåda med sej hem 🙂
    Chili är en lite svår frukt, vissa gånger har den mer styrka än andra gånger….oçh det blir lite mer sting i maten än man tänkt.

    Tack, vi är på plats och det har börjat bra.

    Ha en fin dag,
    Kram

    Svara

  2. Marita
    Maj 15, 2017 @ 23:48:09

    Så gott det såg ut, och jag antar att det blev en del vatten att dricka sen.
    Kram.👌😉💕

    Svara

  3. Ama de casa
    Maj 15, 2017 @ 19:01:39

    Oj vad gott! Och inte en morot så långt ögat når 😉

    Ha en härlig kväll!

    Svara

  4. skåningen
    Maj 15, 2017 @ 18:49:33

    Här har det varit sol hela dagen!
    🙂

    Svara

Kommentera

