Från idé till supergott..


Säger bara om ni inte testar denna utsökta rätt,då vet ni inte vad ni går misste om..Jag fick en idé i morse när jag såg att jag hade några skurna skivor kassler i frysen,jag tog fram dom och det följde med en förpackning bacon..Sen åkte jag till Eskön för att kolla vad som var på G hos lillasyster yster..När jag kom hem så grunnade jag på vad det skulle bli av kasslern och baconet..Så här blev det,,jag finhackade en halv rödlök som jag fräste upp i stekpannan,därefter lade jag i baconet som jag skurit i 2 cm bitar,fräste på så det blev lite färg,sen lade jag i kasslern som jag skurit i drygt cm stora bitar.Kryddade med svartpeppar och rejält med timjan (en favo)..Efter någon minut slog jag på 2 dl creme fraice och 1 dl matgrädde och en 1/2 tsk sambaloelek,sen fick allt småputtra någon minut..Tömde sedan allt i en eldfast form och täckte rikligt med riven ost.In i ugnen 225* i ca 15 min..Kokade några potatisar och på tallriken sen isbergs och minitomat..Rackarns så gott det blev,även denna rätt fick sällskap av den goda spanjoren Gosa.. Rekomenderas.Både maten och vinet..5.20

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ama de casa
    Maj 21, 2017 @ 09:54:33

    Lät verkligen gott det där – och såg otroligt smarrigt ut med, såklart 🙂

    Svara

  2. Marita
    Maj 21, 2017 @ 00:17:34

    Man ska inte titta på mat och frestas när det är dags att lägga sig. Men Gud så gott det där verkade som du knåpade ihop 👍😋
    Kram o godnatt 💕😴

    Svara

  3. surridurr
    Maj 20, 2017 @ 19:55:20

    Ser gott ut. Själv är jag inte så förtjust i kött. Men det kanske går att göra liknande med kycklingfilé
    Kram

    Svara

  4. mellasweden
    Maj 20, 2017 @ 17:52:14

    ❤ ser ju godis ut ha en trevlig helg nu kram

    Svara

Kommentera

