Oj oj Oj oj oj,så bra det blev..


Idag blev det en variant på mattemat från igår..På bänken hade jag kycklingfilé bacontärningar,röd paprika,salt&peppar,tandorikrydda och sambal oelek..Brynte på kycklingfilén som jag skurit ner i mindre bitar i lite smör och olivolja..Därefter fräste jag baconet och den strimlade paprikan.Slog sedan ihop allt i stekpannan,därefter kryddade jag på med kryddorna,,i med en burk lätt creme fraice och lite matgrädde,en 1/2 tsk sambal gick också ner i pannan,det fick småputtra 5-6 minuter,rörde ner lite maizena för att få en lite krämigare koncistens.Slog ner allt i en form och strödde på riven ost,hade lite västerbotten och gratängost som fick samsas på topp.Ugnen på 225* in i ca 15 min,samtidigt kokade jag lite ris..På tallriken sedan,lite isbergs och minitomat..Mina smaklökar tyckte nog detta blev godare än gårdagens variant.Spanjoren Gosa hängde med även idag..Nu snart Ishockeyfinal mot Canada,blir en tuff match.5.21

Blev en sväng net till Harnäsbadet på förmiddagen,där var det full aktivitet på den blivande parkeringen,900 ton grus ska köras ut..DSC_0190-tile

Åkte till Bomhus sedan för att se hur syster ysters barnbarn mådde,där var det full rulle.Leo demonstrerade hur man gör hopp på sparkcykeln.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Ella gjorde en lite vurpa och blev lätt skadad,,ville ha plåster,för då blir det bra..

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Maj 21, 2017 @ 21:20:51

    Allt blir bra med lite plåster på såren.
    Dagens måltid såg smarrig ut
    Kramis

    Svara

  2. mellasweden
    Maj 21, 2017 @ 19:39:27

    oj oj oj ta hand om dej nu och ha en fin söndag kväll, solen är fortfarande uppe kram

    Svara

Kommentera

