Upplivning misslyckades..


Min enda levande växt en Orkide som föddes  2009 tror jag, som varit så rikblommande alla år.Vacker var den också..OrkideMen nu har jag under en dryg vecka försökt att hjälpa den tillbaka till livet,insett att det inte går,,undrar om det är mina 2 veckor på Cypern som är orsaken till att den lämnat in..Nu har jag ingen växt i lägenheten som har någon form av liv..vissnadLite stolt är jag dock som lyckats hålla denna orkide vid liv i 8 år,samtidigt är jag klar över att mina gröna fingrar blir allt mer färglösa..Vilket säger mig att jag ska ha totalt skötselbefriade växter.Har en som absolut passar in i det senariot.En handgjord ganska vacker skapelse,den får inta Orkidens plats..Glasträd1-tile

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Maj 26, 2017 @ 00:43:48

    Jag har väldigt svårt att hålla växter vid liv eftersom jag nästan aldrig vattnar. Men orkideerna brukar överleva det ändå. De ska helst stå i österfönster.Alla tror jag har olika metoder. Men jag ställer dom en gång varannan vecka i bästa fall, i diskhon med vatten i. Så får de stå där en stund innan jag lyfter upp dom igen. Så har jag köpt fuskorkidestänglar som jag stoppar ner i krukorna då de riktiga vissnat, till nya kommer.

    Svara

  2. Marianne
    Maj 22, 2017 @ 12:33:42

    Så tråkigt då, men den nya pryder sin plats.
    Mina orkideer vill inte ha mer än en dusch på rötterna ibland så nog borde din väl klarat en semesterresa?
    Men allt har ett slut, så även ett orkideeliv.
    Ha en fin dag,
    Kram

    Svara

  3. Ama de casa
    Maj 22, 2017 @ 09:41:22

    Dom bästa växterna är dom som inte behöver nån omvårdnad alls. Möjligen att bli avdammade nån gång emellanåt bara så att inte bladen bryts av 😉

    Svara

Kommentera

