Käkade gott idag.


Det blev helstekt fläskfilé i ugn idag..När den hade tinat så putsade jag filén så gott jag kunde.Kryddade på med salt,svartpeppar och timjan..Rörde sedan ihop en burk lätt creme fraice med 1,5 dl grädde,slog på ca 1 dl soya och 1 tsk sambal oelek.Lade filén i en liten form,slog sedan över såsen,tillsatte 1 dl vatten,så att såsen täckte köttet..Ugnen på 175* timern på 110 min.Stekte sedan på lite skivade champinjoner..Satte in en forn med potatisklyftor i ugnen när det var ca 25 min kvar av tiden..När det gått klart i ugnen tog jag upp köttet och skar några skivor,svampen slog jag ner i såsen..På tallriken blev det lite grönt isbergs, tomat och dryck även denna gång en italienare,”Palazzo”,samma som sist,den gjorde sig bra till anrättningen..5.25

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gunilla Ljungberg
    Maj 27, 2017 @ 15:27:51

    Det ser väldigt gott ut. Fläskfilé brukar sitta gott. Det var lagom med
    tillbehör också

    Kram/Gilla

    Svara

  2. marianne
    Maj 26, 2017 @ 10:01:26

    Det ser fantastiskt gott ut…så det vattnas i munnen trots att jag just avslutat en sen frukost.
    ha en fin dag,
    kram

    Svara

  3. Marita
    Maj 25, 2017 @ 23:55:02

    Fläskfilé är gott och sällan man misslyckas med den.
    Dags att lucka igen
    Natti, natti😴❤️

    Svara

  4. skåningen
    Maj 25, 2017 @ 19:32:50

    Var glad över att hon inte bet dig i näsan!
    🙂

    Svara

  5. skåningen
    Maj 25, 2017 @ 18:47:23

    Ser gott ut!. Tur att hinden inte är ett lejon när du gosar med henne.:-)

    Svara

Kommentera

