Lunchen blev en höjdare..


Hade lite grönsaker som lockade.Där fanns paprika,gurka,broccoli,gula,röda småtomater,rädisor och blomkål..Jag delade blomkålen på mitten skar sen ett par skivor ca 1,5 cm tjocka,som jag saltade lätt,även lite svartpeppar,, panerade och satte in i ugnen 225* i ca 25 min,(kollade färgen).På tallriken fick den ugnstekta blomkålen sällskap av de andra skurna grönsakerna,slog på lite Rhode island sås..Jättegott…vill nästan påstå att det är snudd på tjänstefel att inte prova.7.24

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Jul 28, 2017 @ 00:51:43

    Förlåt…..en kanske lite udda fråga, men jag har ingen stor erfarenhet av matlagning…….hur panerade du blomkålen?
    Kramis

    Svara

  2. marianne
    Jul 26, 2017 @ 06:58:18

    Vegetarisk lunch..inte dumt att hålla sej till det ibland,
    blomkål kan man göra så mycket gott med…mums!
    kram

    Svara

  3. surridurr
    Jul 26, 2017 @ 01:08:56

    Mums, ser riktigt gott ut. Bra också att inte alltid äta kött. Ser alltså både nyttigt och gott ut. Ska jag verkligen prova.

    Svara

  4. skåningen
    Jul 25, 2017 @ 17:06:17

    Det tror jag säkert att det var gott!
    Här har det varit mulet hela dagen !
    Kram!

    Svara

  5. gunnardeckare
    Jul 25, 2017 @ 16:51:56

    Det låter onekligen gott!

    Svara

Kommentera

