Det blev asiatiskt idag.


Såg att min wookpanna låg i skåpet,många år sen den användes,,det ska jag ändra på idag..Tog fram 2 kycklingbröstfiléer i morse ur frysen,lade dom i en plastpåse som fick ligga i en balja kallvatten,bästa sättet att tina frysta varor,även en påse wookgrönsaker modell thai tog jag fram.Skar ner kycklingen i mindre bitar,som jag brynte på lite.Kokade upp lite äggnudlar,som jag skulle ha med i wooken.Hettade upp pannan ordentligt med lite olivolja och flytande margarin..I med det gröna,efter någon minut fick kycklingen gå med,salt och peppar,lite chiliflakes,sedan kom nudlarna ner i pannan,2 dl matgrädde,en knivsudd sambaloelek och lite kanel.Fick fräsa någon minut under omröring..På tallriken sen lite isbergs och några tomatklyftor,,säger bara jäklar så gott..8.2

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Veiken
    Aug 03, 2017 @ 12:42:47

    MUMS.. det låter så himla gott. Vi gillar asiatisk mat av någon anledning! Hahaha! Kram

    Svara

  2. marianne
    Aug 03, 2017 @ 09:10:09

    Gott med asiatiskt, mär vi äter ute blir det nästan alltid sånt…

    En sån vän som Maria är verkligen guld, hon är en på miljonen, så jag hoppas hon står ut med mej så länge vi lever…

    Ha en fin dag,
    kram

    Svara

  3. surridurr
    Aug 03, 2017 @ 00:36:24

    Wok är alltid gott
    Kramis

    Svara

  4. skåningen
    Aug 02, 2017 @ 22:30:55

    Lotta kollade på Youtube som du sa.
    Vi får se om hon får klurat ut hur det ska vara!
    Natti!

    Svara

  5. Ama de casa
    Aug 02, 2017 @ 22:17:50

    Såå gott! Jag älskar asiatisk mat, och det förekommer ofta bland rätterna här på båten – toppenbra 🙂

    Svara

Kommentera

