Nyäten,,gube mätt o belåten.


Plockade fram två skivor lövbiff,grunnade på vad göra med dom!!Kryddade på dom med salt o svartpeppar,rullade in en ostbit,brynte på rullarna i stekpannan..Satte sedan in två små formar i ugnen,en med rulladerna och en med lite pommes..Fräste på lite strimlad röd paprika och spetskål i lite olivolja och smör,kryddade på med lite chiliflakes..Blev faktiskt riktigt bra..Lövbiffrullar på paprika/spetskålsbädd..Lite småtomat fick också plats på tallriken..

Lägger in en låt med Totta Näslund.Den röda klänningen.I mitt öra en skitbra låt.. 10.12

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. marianne
    Okt 15, 2017 @ 21:58:12

    Men oj, den här hade jag missat 😉
    Den påminner om mina lövbiffsrullar….en ostskiva, strimlade paprikabitar på lövbiffskivan, rulla ihop och fäst med tandpetarr, fräs de runt om, häll på en aning vatten och låt puttra en stund under lock
    gillade låten.
    kram

    Svara

  2. Marita
    Okt 12, 2017 @ 23:31:21

    Rullader är inte dumt alls, och så mycket gott man kan ha i dom, gärna en gräddig sås till ..👌😋
    Kram o godnatt😴💕

    Svara

  3. surridurr
    Okt 12, 2017 @ 23:20:30

    Allt med Totta N är skitbra. Jag ska verkligen komma till rätta med min brist på matvanor nu. Från och med i morgon!
    Kramis

    Svara

  4. gunnardeckare
    Okt 12, 2017 @ 20:38:02

    Du lever sunt och bra. Ha en trevlig kväll!

    Svara

  5. Annika
    Okt 12, 2017 @ 19:26:57

    Hade inte haft nåt emot den middan. Men Torsken vi åt idag var oxå okej. Länge sen jag bloggade runt. Men jag hoppas att allt är okej med dig. Ha nu en fin Fredag och helg. Kramelikram

    Svara

  6. Ama de casa
    Okt 12, 2017 @ 18:47:27

    Såg gott ut det där! Du har bra fantasi när det gäller att komma på maträtter du 🙂

    Svara

Kommentera

