Dagens Lunch.


Tog fram en falukorvsnutt ur frysen i morse,hade ett paket med lite snabbmakaroner som stod och tog plats i skafferiet..Vad kan det bli av detta..Jo jag skivade korven,kokade makaronerna,smorde min muffinform..Lade en korvskiva i varje sedan makaronerna ovanpå,,vispade ihop lite mjölk med ett par ägg,kryddade på smeten med salt och peppar,slog sen över i formen,rev lite muskot över och toppade med lite riven ost.Sedan in i ugnen 225* i ca 20 min,som blev 25..Det blev 3 st till lunchen,inte så tokigt faktiskt..

Det blir en Totta Näslund låt även idag,,”På Drift”

10.19

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. surridurr
    Okt 21, 2017 @ 20:54:14

    Mums

    Svara

  2. Ama de casa
    Okt 19, 2017 @ 19:37:01

    Vilken skojig idé! Jag älskar korv och makaroner och det där var en kul variant 🙂

    Svara

  3. Gunnel Moberg
    Okt 19, 2017 @ 15:53:40

    Låter som ett perfekt mellanmål. Det ska jag testa till Rasmus en dag.

    Svara

Kommentera

