Nu är det Utlottning igen..


Elvis: Flaming Star – Halvblodet

 I västra Texas åren efter det amerikanska inbördeskriget är stämningen mellan nybyggare och urinvånare minst sagt spänd. Elivs spelar Pacer Burton, son till en vit ranchägare (John McIntire) och hans vackra hustru från Kiowa-stammen spelas av Dolores Del Rio. När strider bryter ut mellan nybyggarna och urinvånarna försöker Pacer medla, men dras oundvikligen in i den dödliga våldsspiralen…

Överraskande bra film. Elvis gjorde flera ganska dåliga filmer, men denna film är en av hans bättre. Ingen sångfilm, utan en ren Westernfilm.

Denna gången gäller följande,,om du väljer att inte länka till detta inlägget,så får du en vinstchans..Om du väljer att länka med bild så dubblerar jag din chans att vinna.

Lyckohjulet kommer att snurra Söndagen den 25 SeptemberLycka till…

Sänd en kommentar att du vill deltaga och vilket val du gjort.

Författare: farfar hebbe

Pensionär som tycker om att resa,fotografera och lyssna på Country musik..Född i Södra Lappland för en herrans massa år sen.

19 reaktioner till “Nu är det Utlottning igen..”

  1. Min stora idol under uppväxten! Den där filmen gillade jag då, men jag vågar nog inte se den igen. Kanske skulle jag tycka att den är fånig nu? Jag vågar nog inte länka …
    Ha det bra!

  2. engelsson älskar Elvis..o hade hjärtans gärna tävlat..men dettta med länkning..jaaa ibland så lyckas jag o ibland inte..men jag gör väl ett försök..ha en bra dag..

  3. Hej
    Jag är gärna med i utlottningen.
    Älskar Elvis filmer men har tyvärr ingen blogg, så jag kan inte länka.
    Det får bli en vinstchans för mig!

    Håller tummarna och hoppas på tur!

    Mvh
    Jenny

  4. Provar lyckan igen. Tänk den låten Flaming Star spelade man mycket på en sån där transistor grammofon,en härlig tid. Lite skillnad mot dagens teknik..*ler*…
    Du får lägga mig i hatten eller hur du nu gör, så länkar jag till dig såklart,
    Kramiz♥

  5. Jag står över helt. Det är ju alltid roligt att vinna något men känner inte att det är en film i min smak så det känns bättre att chansen att vinna blir större för dom andra som gärna vill vinna den.
    Lycka till allihop!

Lämna en kommentar